راهنمای خرید مبل مناسب با سلیقه و دکور شما

در اینجا مواردی است که هنگام جستجوی یک مبل باکیفیت و ماندگار باید در نظر بگیرید:

یکی از لذت های زندگی این است که روی یک مبل دنج بنشینید و استراحت کنید.  اما خرید یک مبل که مدت زمان زیاد مقاومت کند نیاز به بررسی دقیق دارد.  نکته مهم این است که عجله نکنید در خرید ، مبل شما یکی از پرکاربردترین وسایل خانه شما خواهد بود.  مبلمانی که سطح بالایی از تمیزی ، راحتی و عمر طولانی را به ارمغان می آورد بسیار مهم است.  و همچنین ملاحظات دیگری مانند سبک، شکل، اندازه ملاف داخلی و دوام وجود دارد.

 این راهنمای خرید مبل، ضروری ترین نکات خرید را که باید در نظر بگیرید فهرست می کند، به طوری که وقتی خرید خود را انجام دادید و در مبل جدید خود فرو رفتید، نه تنها یک تجربه فوق العاده راحت دارید، بلکه برای چندین سال نیز دوام خواهد آورد.

شکل و اندازه اتاق

 با در نظر گرفتن شکل اتاق، منطقه ای را که برای مبل جدید خود در نظر گرفته اید اندازه گیری کنید.  (مثلاً اگر اتاق نشیمن باریک یا کوچکی دارید، نباید مبل بزرگی بگذارید که جایی برای چیز دیگری باقی نمی‌گذارد.)

 هنگام خرید وقتی روی مبل راحتی نشستید واحساس کردید فضا را پر می‌کند، اندازه‌های مبل را یادداشت کنید و در منزل تناسب بگیرید.  به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که مبل با فضا مناسب است و فضایی برای قدم زدن وجود خواهد داشت.

 نکته: چگونه وارد کردن مبل خود به داخل خانه مهم است.  اگر درهای باریکی دارید یا در آپارتمان زندگی می‌کنید که از طریق آسانسور یا پله‌ها به منزل دسترسی دارید، به این فکر کنید که آیا می‌توانید به راحتی مبل را وارد خانه خود کنید یا خیر.

جنس کلاف و ساخت و ساز

 یک کلاف محکم معمولا به دوام یک مبل کمک می کند.  یک کلاف تمام چوبی بهترین گزینه است، به خصوص اگر چوب با کیفیتی باشد که در کوره خشک شده باشد.  (مواظب چوب سفید ارزان قیمت یا سبز باشید که ممکن است به مرور زمان تاب بخورد.)

 اجزای اسکلت چوبی باید با رولپلاک یا میخ به هم محکم شود.  از مواردی که توسط منگنه و چسب به هم چسبیده اند خودداری کنید.  پایه ها باید یا بخشی از کلاف باشند یا به طور محکم متصل شوند.

 اسکلت های میتواند برای زمانی که نشیمن مبل عمق زیادی دارد ضروری باشد، اما می تواند مبل را سنگین و جابجایی آن را سخت کند.

تعلیق

 مبل هایی با ماندگاری بیشتر معمولا فنر دارند و انواع مختلفی دارند.  بالاترین کیفیت توسط فنرهای هشت طرفه دستی ارائه می شود، اما فنرهای مارپیچ هم سطح بالایی از دوام را با هزینه کمتر ارائه می دهند.

 روش‌های دیگری مانند تسمه های کشی وجود دارد.  اگرچه این روش تعلیق ارزان‌تری است، اما اگر از تسمه های پارچه ای و اتصال دقیق تسمه با کلاف انجام شود باعث بیشتر شدن طول عمر میشود.

جنس کف نشیمن و کوسن

 گران‌ترین پرکننده‌ها برای کوسن‌های پشتی پر و ویسکوز هستند، اما کوسن‌هایی که 100 درصد پر هستند برای حفظ شکل خود نیاز به پف کردن و نوک زدن زیادی دارند.  کوسن هایی که فقط پر هستند به عنوان کوسن های پشتی مناسب تر هستند.

 کف نشیمن های مبل باید محکم باشند و پس از فشار نشست و برخواست  آنها شکل خود را از دست ندهند . بالشتک های فوم از نظر قیمت نسبت به اسفنج گرانتر هستند، اما اگر چگالی کم داشته باشند، می توانند به سرعت تخلیه شوند.  انتخاب یک کف نشیمن عالی برای مبل ‌ها و تکیه‌گاه‌های پشتی، فوم های سرد با چگالی بالا و انعطاف‌پذیر هستند.

چیدمان کوسن پشتی

 به طور معمول سه نوع کوسن برای پشتی مبل ها ارائه می شود.

 پشتی ثابت

 پشت کوسنی :متداول ترین سبک، که اغلب دارای یک بالشتک بزرگ است

 پشت کوسن پراکنده (ترتیب کمی از کوسن ها که  پشتی اصلی را پنهان می کند)

سبک و استایل

 مدل مبل راحتی را طوری انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق شما هماهنگ باشد.  یک مبل با نمای ساده برای دکوراسیون مدرن مناسب است و یک مبل با پشت بلند و منبت در خانه های سنتی و کلاسیک بهتر عمل می کند.

لمسه و چستر. 

مبل چستر، که به عنوان پشت لمسه نیز شناخته می‌شود که دارای یک سبک کلاسیک است ودر سبک‌های مختلف ارائه می‌شود –

مبل‌های فرانسوی، چسترفیلد و نیم‌تخت‌های مدرن

 مبل‌های چستر به ندرت از مد می‌افتند و اگر پارچه‌ای ساده داشته باشند، در هر دکوراسیون منزل عالی به نظر می‌رسند.  آنها معمولاً به دلیل حجم کاری که برای لمسه انجام می شود کمی گران تر هستند.

شکل دسته

 سبک دسته هایی را که دوست دارید و اینکه آیا آنها به اندازه کافی برای استراحت ، چرت زدن یا حتی نشستن بر روی آنها به اندازه کافی راحت هستند را در نظر بگیرید.

 برخی افراد دسته های مربعی را دوست دارند، برخی دیگر دسته های گرد را ترجیح می دهند. 

دسته های پهن به سبک‌های امروزی‌تر هستند، اما می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. 

یک مبل با پشت بلند اغلب دارای دسته ی باریکی است .

جنس پارچه

 اگر می خواهید چندین سال مبل خود را حفظ کنید، انتخاب پارچه مناسب با استانداردهای ساخت و ساز مهم است.

 پارچه از جنس پنبه و کتان زخیم برای مبلمان بهترین هستند.  اما هنگامی که با یک ماده مصنوعی ارزان مخلوط می شوند، اغلب می توانند پس از یک سال استفاده سابیده شوند.

 پارچه های میکروفیبر مصنوعی با کیفیت بالا می توانند بافت اکثر پارچه های طبیعی را تقلید کنند و در برابر لکه مقاوم باشند و این منسوجات را به انتخاب های عالی تبدیل می کند.  همچنین احتمال فرسایش آنها کمتر است.

چرم. 

مبل های چرم اصل و لوکس می توانند مکمل هر دکوراسیون منزل باشند.  اگر با کیفیت بالا تولید شوند، سال ها راحتی و زیبایی را ارائه می دهند.

 نکته: چرم ماده ای بادوام است و با گذشت زمان بهتر می شود، اما نیاز به مراقبت دارد.  یک یا دو بار در سال آن را با یک نرم کننده با کیفیت بالا ترمیم کنید.

رنگ و الگو

 اگر مبل مد نظر خود را پیدا کرده اید، اما مطمئن نیستید که چه رنگی با دکوراسیون شما سازگار است، یا هنوز تصمیمی برای ظاهر خود نگرفته اید، از یک مبل خنثی استفاده کنید.  به احتمال زیاد با رنگ ها یا الگوهایی که در آینده استفاده می کنید کار می کند.

 اگر طرح دکور شما دارای رنگ عمدتا گرم است، مبل بژ، قارچی یا کرم را انتخاب کنید.  یک مبل خاکستری، زغالی و حتی سفید با یک پالت رنگ سرد بهترین ترکیب را خواهد داشت.  رنگ تند باید از کوسن به دست بیاید، زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی جایگزین و تعویض کرد.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا