انتخاب پارچه مبلمان

راهنمای انتخاب انواع جنس پارچه مبلمان

روکش مبلمان چیست؟

 روکش کردن مبلمان شامل تعویض مجدد پارچه مبلمان یا انتخاب پارچه مبلمان در نمایشگاه هنگام خرید می شود.  این کار تغییر پارچه نیازمند متخصص مبلمان است.  همچنین اغلب به هنر خیلی ظریفی نیاز دارد که پارچه‌های قدیمی را از روی صندلی، مبل شکافت و آن‌ها را با پارچه‌های جدید جایگزین کرد.

 در این راهنما، با جنس پارچه های مختلف روکش مبلمان و نحوه انتخاب بهترین پارچه برای مبلمان آشنا خواهید شد.

پارچه های روکش مبلمان را امتحان کنید

 قبل از انتخاب پارچه، باید یک کالیته نمونه پارچه داشته باشید که به عنوان طرح اولیه شما عمل کند.  استفاده از پارچه خوب باعث می شود که پارچه ماندگاری طولانی داشته باشد و فرسوده نشود.  برای اینکه بفهمید پارچه از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر، آن را از طریق کالیته نمونه طرح پارچه در دسترس امتحان کنید.  اگر بعد از امتحان حالت خوبی داشته باشد، کیفیت خوبی دارد!

 پارچه های جنس پنبه ای

 پنبه یک انتخاب قانع کننده برای روکش مبلمان است.  پارچه هاب پنبه با طیف گسترده ای از سبک ها، رنگ ها و الگوهای انتخابی، گزینه ای محبوب برای روکش کردن مبلمان است. از مزایای پارچه پنبه این است که صاف و ماندگار است، در حالی که نقطه ضعف استفاده از پنبه این است که مستعد چین و چروک است و به راحتی روی مبلمان چین و چروک مشخص می شود.  از آنجایی که بیشتر پارچه پنبه ای ها را می توان با آب و صابون شست، این یک گزینه محبوب برای روکش های جدا شونده به جای یک روکش کامل و ثابت است.

 جنبه دیگری که باید از آن آگاه باشید این است که پارچه های پنبه ای به ندرت 100٪ پنبه است.  معمولاً با بخشی از یک ترکیب دیگر هم همراه است.  همیشه برچسب اطلاعات پارچه را بررسی کنید.

جنس چرم

 چرم پارچه مناسب برای افرادی است که حیوانات خانگی دارند، زیرا موهای حیوانات خانگی مانند سایر پارچه ها در چرم گیر نمی کند و حیوانات همچون گربه جای پنجه هایشان باعث پارگی نمیشود.  همچنین، این پارچه ای است که نیازی به نگهداری زیادی ندارد.  چرم برای روکش کردن انواع مبلمان مانند نیمکت و سر تخت مناسب است.

 هنگامی که به دنبال خرید چرم برای پروژه های اثاثه یا لوازم داخلی خود هستید، توصیه می کنیم از چرم طبیعی استفاده کنید.  در حالی که هزینه آن بیشتر از چرم مصنوعی است، اما چرم مصنوعی فرسودگی بسیار بیشتری از طبیعی خواهد داشت.  چرم برای کسانی که به دنبال خرید چیزی زیبا، طبیعی و ماندگار هستند، ضروری است.

پارچه های جنس مخملی

 اگر به دنبال لوکس بودن مبلمان خود هستید، ممکن است مخمل پارچه ای مناسب برای شما باشد!  سعی کنید به دنبال «پارچه مخملی انگلستان» باشید تا گزینه‌های بسیار خوبی داشته باشید.  اگرچه ظاهر پر زرق و برق و شیک آن شما را به این باور که شاید ضعیف باشد می رساند، اما مخمل بسیار بادوام است.

 از آنجایی که مخمل هیچ گونه بافته‌ای برآمده یا نخ‌های شل ندارد و پرزهای صافی شبیه بافت قالی دارد، به سختی می‌توان آن را شکافت و برای خانه‌هایی که حیوانات خانگی دارند عالی است .  همچنین متوجه خواهید شد که مخمل های پلی استر حتی از همتایان الیاف طبیعی خود انعطاف پذیرتر هستند.

پارچه های جنس کتان

 مانند مخمل، کتان نیز به طور گسترده به عنوان یکی از مجلل ترین پارچه ها در نظر گرفته می شود و آن را جایگزینی برجسته تر برای مبلمان می کند.  کتان یک الیاف طبیعی ساخته شده از کتان است که بسیار قوی است.  ذاتاً ابریشمی، ملایم و براق است.

 کتان به طور طبیعی در برابر پرز دهی و کثیف شدن مقاوم است، اما به راحتی چروک می شود و این باعث می شود برای مبلمان در مکان های غیررسمی مناسب تر از موارد رسمی باشد.  گاهی اوقات برای خاصیت ارتجاعی بیشتر با پنبه ترکیب می شود.

پازچه های جنس میکروفیبر

 میکروفایبر یک پارچه پلی استر مقاوم در برابر لک است که بسیار سبک است.  این یکی دیگر از گزینه های عالی برای اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان است، زیرا بافت مخملی و جیر مانند آن تضمین می کند که شما بسیار راحت هستید.  این از الیاف مصنوعی محکم بافته و ساخته شده است که طول عمر و مقاومت در برابر رطوبت را ارائه می دهد و در عین حال زیبایی جیر مانند را حفظ می کند.  برخلاف دیگر پارچه ها، تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است.

پارچه های جنس ریون

 ریون که به عنوان جایگزینی برای ابریشم، کتان و پنبه ایجاد شد.  اگرچه بافت و انعطاف‌پذیری ریون آن را به گزینه‌ای عالی برای لباس‌های مختلف (لباس‌ها، دامن‌ها و…) تبدیل می‌کند، اما پارچه‌ای ظریف است که هنگام شستندر می‌تواند آب برود رنگ بگیرد و رنگ پس دهد.  در حالی که مستعد چین و چروک در لباس است، پیشرفت‌های اخیر باعث شده است که ابریشم مصنوعی با کیفیت بالا به یک پارچه روکش مبلمان کارآمد برای مردم تبدیل شود، بنابراین ارزش بررسی آن را دارد.

پارچه های جنس الفین

 پارچه های مبلمان ساخته شده از الفین به طرز باورنکردنی محبوب می شوند.  برای ایجاد این پارچه، گلوله های پلاستیکی ذوب شده به نخ بافته می شوند.  برای مبلمانی که استفاده زیادی از آن ها می شود گزینه خوبی است.  در برابر لکه، کپک، سایش و نور خورشید مقاوم است به طوری که می توان از آن در داخل و خارج استفاده کرد.  علاوه بر این، الفین به طور طبیعی در برابر لکه های مایع مصون است زیرا الیاف پلاستیکی آب را جذب نمی کنند.

پارچه های جنس سانبرلا

 Sunbrella یک پارچه اکریلیک است که به صراحت برای استفاده در مبلمان فضای باز طراحی شده است.  مانند اولفین، در برابر ریختن اب و نور مستقیم خورشید مقاوم است، بنابراین اغلب برای روکش مبلمان در فضای باز و موارد مشابه استفاده می شود.  اگر به مبلمان خود نیاز دارید که در برابر عناصر مقاومت کند، این پارچه برای شماست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا