بهترین روش چیدمان مبلمان

ما به دنبال این هستیم که مبلمان نشیمن خود را جا به جا و چیدمان کنیم

این مهم است که آیا چیدمان نشیمن را برای مهمانان ما راحت تر می کند یا برای پاییز دنج تر، دانستن این نکات مربوط به مبلمان برای چیدمان های موفق نشیمن قطعاً به انجام کار کمک می کند.

در ابتدای ژانویه ، ما یک نظرسنجی کوتاه ارسال کردیم و از همه پرسیدیم که هنگام تزئین دکور چه چیزی به آنها کمک می کند. و پاسخ قاطع چیدمان مبلمان بود.

ازآنجا که ما به تازگی یک زمانی را برای چیدمان مجدد مبلمان در اتاق نشیمن خود صرف کرده ایم تا برای مهمانی سالانه خود آماده شویم (و بعد از اتمام مهمانی دوباره آن را دوباره جابه جا کنیم) ، فهمیدیم اکنون زمان بهتر از هر زمان دیگری برای صحبت در مورد  ایده های چیدمان نشیمن است

من دوست دارم به چبدمان مبلمان مانند یک معما فکر کنم.

 راهی وجود دارد که همه مبلمان و اشیاء کاملاً منظم در کنار هم قرار بگیرند که باعث شود اتاق زیبا به نظر برسد و احساس خوبی ایجاد کند.

چند مورد از برنامه هایی که قبل از چیدمان باید رعایت شود

1. جریان محل عبور خود را مشخص کنید

 اولین کاری که هنگام چیدمان مبلمان اتاق نشیمن باید انجام دهید این است که بفهمید افراد هنگام عبور از نشیمن کجا قدم می زنند. جریان عبور از نشیمن مسیرهای آشکار بین تمام درهای ورودی اتاق است. اما مناطق دیگری در اتاق دارید که “مقصد” هستند . شاید شما یک نوار داخلی داشته باشید ، یک شومینه در حال سوختن چوب که باید انبار شود یا برخی از پنجره های مورد نیاز برای باز کردن. از هر یک از مناطقی که مبلمان در جریان عبور افراد قرار می گیرد ، یادداشت ویژه ای تهیه کنید.

2-نقطه کانونی خود را انتخاب کنید

دومین تصمیم ترتیب مبلمان اتاق نشیمن این است که بفهمید نقطه کانونی شما چیست. این می تواند شومینه شما باشد ، منظره زیبایی از پنجره شما ، برخی از آثار هنری که دوست دارید یا حتی تلویزیون. اگر خانه شما مانند من است ، ممکن است چندین نقطه کانونی برای انتخاب داشته باشید. اتاق نشیمن من دارای یک پنجره بزرگ و یک شومینه گوشه ای است (که هر دو را دوست دارم). به علاوه یک تلویزیون وجود دارد. برای اینکه کاملاً صادقانه بگویم ، 2 تلویزیون وجود دارد. (یکی از آنها از مهمانی باقی مانده است و ممکن است در بعضی مواقع از اتاق نشیمن خارج شود.) در هر صورت ، من واقعاً نمی خواهم تلویزیون یک کانون باشد ، اما من می خواهم بتوانم آن را به راحتی تماشا کنم.

من در واقع یک نشیمن متفاوت برای فصول مختلف دارم. در طول تابستان ، نقطه کانونی من پنجره است. در طول زمستان ، نقطه کانونی شومینه است. بنابراین اگر میخواهید مبلمان را به اطراف منتقل کنید ، این گزینه کاملاً گزینه ی خوبی است ، اما لازم است در هر زمان فقط یک نقطه کانونی داشته باشید.

 3. پلان اتاق نشیمن را بکشید

  در صورت تمایل می توانید از طریق پلان نشیمن را پر کنید. اما به نظر من این واقعاً مفید است که بفهمم چگونه مبلمان قبل از شروع جابجایی باید چیده شود. در حالت ایده آل ، این به مقیاس روی یک تکه کاغذ گرافیکی یا با استفاده از یک برنامه طراحی اتاق کشیده شده است (به عنوان مثال شما طول تمام دیوارها و مبلمان خود را اندازه می گیرید ، و سپس آنها را به اندازه مناسب در مکان مناسب بکشید تا بدانید همه چیز متناسب است). من همیشه قسمت “مقیاس” را انجام نمی دهم.  حتی یک پیش نویس خشن به شما کمک می کند تا ایده ای از طرح اتاق نشیمن را که می خواهید امتحان کنید ، داشته باشید.

چیدمان اتاق نشیمن صرف نظر از این که آیا شما چیدمان مبلمان خود را ترسیم می کنید یا فقط می خواهید مبلمان را به اطراف خود جابجا کنید ، چند دستورالعمل وجود دارد که در صورت امکان از آنها پیروی کنید

1. موقعیت مبلمان بزرگ

اگر مبلمان دارید که فقط در یک یا دو مکان در اتاق خود جای می گیرد ، ابتدا آن مبلمان را قرار دهید. برای اتاق های کوچک ممکن است تنها یک راه وجود داشته باشد که مبل بزرگ شما در اتاق شما قرار بگیرد. یا اگر یک اتاق باز دارید ، ممکن است فقط یک دیوار وجود داشته باشد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند مبل بزرگ شما را متناسب کند.

 2. بفهمید که تلویزیون در کجا قرار میگیرد

 اگر می خواهید در اتاق نشیمن خود تلویزیون داشته باشید ، باید بفهمید که کجا آن را قرار دهید. به احتمال زیاد می خواهید جایی در مجاورت نقطه کانونی شما باشد تا بتوانید هر دو را از نشیمن میلمان خود ببینید. برای بهترین مشاهده ، شما نمی خواهید که در یک راستای پنجره باشد که باعث تأمل زیاد در تلویزیون شود. و شما همچنین نمی خواهید که آن را به اندازه دیوار بلند کند که تماشای آن ناراحت کننده باشد … نوع مانند قرار گرفتن در ردیف اول در سینما 🙂 تنظیمات اتاق نشیمن با شومینه و تلویزیون به عنوان مثال ، اگر شومینه شما کانون شما است ، بنابراین شما به دنبال تنظیمات اتاق های نشیمن با شومینه و تلویزیون هستید

 در اینجا چند گزینه وجود دارد:

 1. تلویزیون بالاتر از شومینه

این ساده ترین راه برای داشتن شومینه به عنوان کانون است و هنوز هم می توانید به راحتی تلویزیون تماشا کنید. لازم است اطمینان حاصل کنید که تماشای تلویزیون خیلی راحت نیست. اگر این کاری باشد که دوست دارید انجام دهید ، گزینه های تزئینی شومینه شما را محدود می کند.

 2. تلویزیون روی دیوار کنار شومینه.

چیدمان اتاق نشیمن با تلویزیون روی دیوار عمود بر شومینه که می تواند شومینه و تلویزیون را نیز مشاهده کند با این طرح بسیار آسان است. و شما کنترل بیشتری بر ارتفاع تلویزیون دارید ، بنابراین ممکن است یک اتاق نشیمن کاربردی تر باشد.

 توجه: شومینه لازم نیست در گوشه باشد. این اتفاقمی توانید از آن به عنوان تقسیم کننده بین منطقه تماشای تلویزیون و منطقه ناهار خوری استفاده کنید.

 3. تلویزیون روی دیوار روبروی شومینه.

 برای اینکه این کار انجام شود ، باید مبلمان خود را تنظیم کنید تا بتوانید هم تلویزیون و هم شومینه را ببینید. چیدمان اتاق نشیمن با تلویزیون در دیوار مقابل شومینه و مبل های عمود برای اتاق های کوچکتر ، این بدان معنی است که مبل ها عمود بر شومینه و دیوارهای تلویزیون اجرا می شوند

 4. تلویزیون با زاویه ای مناسب به شومینه

 چیدمان مبلمان اتاق نشیمن با تلویزیون با زاویه مناسب به شومینه

 در این صندلی هایی وجود دارد که فضا برای روبرو شدن هر دو آنها قرار دارد – دو مبل در این حالت.

 با این حال ، شما همچنین می توانید از دو صندلی برای انجام یک کار استفاده کنید. این اتاق با مبل های بزرگ بسیار بزرگ است ، اما همین ایده در یک اتاق کوچکتر با استفاده از مبلمان کوچکتر کار می کند.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا