راهنمای چیدمان کوسن و بالش بر روی مبلمان

یاد بگیرید که چگونه الگوها و اندازه های کوسن خود را با هم ترکیب کنید.  به علاوه نکاتی را برای انتخاب بهترین اندازه های مناسب کوسن دریافت کنید.  اگر می‌خواهید بدانبد چه کوسنی بخرید و چگونه بالش‌هایتان روی مبلمان بچینید، در این مقاله به شما اموزش میدهیم!

کوسن مبلمان یکی از لوازم اصلی طراحان در همه جا هستند.  یک رنگ یا طرح جدید روی مبل فوراً جلوه جدیدی می دهد!

 بنابراین قبل از خرید یک بالش دیگر ، از فهرست مطالب زیر استفاده کنید تا اندازه‌ها و چیدمان‌های مناسب بالش را پیدا کنید!

4 مرحله برای ابعاد کوسن و چیدمان بالش

در حالی که پارچه، رنگ و الگو همه تصمیمات مهمی هستند، بنابراین از چه کوسنی استفاده می کنید و چگونه آنها را مرتب می کنید مهم است!

 افزودن کوسن و بالش به مبل شما رنگ و بافت را اضافه می کند و لطافتی را به فضای شما می بخشد.  به علاوه، بالش‌ها به شخصی‌سازی فضای شما کمک می‌کنند، از یک مبل نمایشگاهی استفاده می‌کنند و واقعاً آن را مال خود می‌کنند.

جنس پر کردن کوسن خود را انتخاب کنید

 سه نوع جنس اصلی پرکننده برای کوسن وجود دارد – ویسکوز، پر ، خورده اسفنج. 

اندازه مناسب را انتخاب کنید

بله، اندازه مهم است!  برای داشتن ظاهری زیبا و کامل، قاعده کلی این است که 2 اینچ بزرگتر از روکش آستر بالش خود را انتخاب کنید.  این واقعاً برای کوسن هایی که 45 سانت یا بزرگتر هستند صدق می کند.  هرچه بالش ها کوچکتر باشند، اندازه آن کمتر اهمیت دارد.  هرچه بالش شما بزرگتر باشد، باید در مورد سایز کردن بیشتر دقت کنید.

 به عنوان مثال، می توانید یک کوسن 50 سانتی برای روکش بالش 45 سانتی انتخاب کنید.  یا یک درج 60 سانتی برای روکش بالش 50 سانتی!  برای روکش بالش 40 سانتی یا ، می توانید یک بالش 40 یا 43 سانتی را انتخاب کنید.

چیدمان کوسن – فرمول برنده

همه ما مبل‌هایی را دیده‌ایم که با تعداد زیادی بالش‌های زیبا و کرکی روی هم چیده شده‌اند و بسیار زیبا هستند، اما آیا تا به حال سعی کرده اید روی یکی از آن مبل ها بنشینید!  بالش‌های زیادی وجود دارد و در نهایت روی لبه نشسته و روی تنها فضای باقی‌مانده مبل می‌نشینید!

 من شخصاً مبل هایی با بالش های کافی برای اضافه کردن و شلوغ کردت استایل را دوست دارم، اما نه آنقدر زیاد که فضایی برای نشستن یا جابجایی بالش ها وجود نداشته باشد.

بالش های خود را لایه بندی کنید

 همانطور که در بالا ذکر شد، راه های زیادی برای گروه بندی بالش ها روی مبل وجود دارد.  اما صرف نظر از تعداد و اندازه بالش هایی که استفاده می کنید، همیشه یک قانون وجود دارد: لایه!

 لایه بندی بالش به معنای استفاده از اندازه های مختلف است. برای یک مبل معمولی، شما واقعاً سه اندازه بالش می خواهید: بزرگ، کوچکتر و کمری.  اگر مبل شما کوتاه است، از کمری استفاده کنید .

چیدمان بالش و کوسن

در حالی که هیچ فرمول یکسانی برای چیدن بالش روی مبل وجود ندارد، من آنچه را که برای من بهتر است به اشتراک می‌گذارم.  مورد علاقه من استفاده از یک بالش 55 سانتی (روکش بالش 55 سانتی با لبه ی 60 سانتی) در انتها، با یک بالش 50 سانتی (روکش بالش 50 سانتی با لبه 55 سانتی) در جلو و  یک بالش کمری در وسط مبل قرار می دهم.

اکنون بسته به اندازه مبل خود، می توانید یک بالش 50 سانتی با 40 سانت روی مبل انجام دهید.  من شخصاً معمولاً بالش های 60 سانتی در کناره ها را دوست ندارم زیرا احساس می کنم نسبت به دسته های مبل خیلی بزرگ هستند.

نکته: اگر چیدمان سنتی و متقارن در سبک شما نیست، سعی کنید یکی از بالش های مربع کوچکتر را بردارید و آن را با یک بالش کمری جایگزین کنید.  شما همچنین می توانید از الگوهای کاملاً متفاوت استفاده کنید، بدون اینکه دو طرف یکسان باشند.

چیدمان کوسن برای یک طرف

 برای یک سمت کاناپه، از همان ترتیب اولیه ای که برای دسته ها انجام می دهم استفاده می کنم، اما گوشه را تغییر می دهم.  برای گوشه، از یک بالش زیبای 60 سانتی در پشت استفاده می کنم.  سپس یکی از بالش‌های 55 سانتی را در جلوی آن قرار می‌دهم (همان بالش‌هایی که در انتهای آن استفاده می‌کنم) و سپس یک کمری کوچک‌تر اضافه می‌کنم.

درست مانند اکثر “قوانین” در تزئین، این یک دستورالعمل است و شما می توانید بر اساس ترجیحات شخصی خود تنظیم کنید.  به عنوان مثال، می توانید از یک بالش 60 سانتی برای پشت استفاده کنید یا قسمت جلویی کوچک را با یک بالش کمری کوتاه جایگزین کنید.

چگونه بالش ها را ترکیب کنیم

 من عاشق سبک و رنگ خنثی هستم، بنابراین بیشتر دوست دارم با بافت بازی کنم تا رنگ.  اما اگر رنگ و طرح را دوست دارید، ممکن است از راهنمای من برای مخلوط کردن الگوها لذت ببرید!

 بافت شامل استفاده از انواع پارچه، مانند جفت کردن کتان با مخمل است.  جزئیات تکمیلی مانند منگوله‌ها، مهره‌ها و موارد دیگر تا حد زیادی باعث جذابیت بیشتر می‌شود.

 اگر با هم زدن الگوها راحت هستید، دو کوسن طرح را را با هم جفت کنید

 در غیر این صورت، یک طرح را با یک کوسن ساده بافتی جفت کنید

 اگر دو کوسن ساده را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که بافت‌های متفاوتی دارند

 من اغلب از یک کوسن طرح دار با یک کوسن ساده استفاده می کنم.  به طور کلی، طرح من بالش جلو و کوچکتر است زیرا فکر می کنم این جالب تر از داشتن یک بالش ساده در جلو است .

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا